Monday, June 10, 2013

bila hati ini disentuh.. air mata turut jatuh.

Ya Allah.. hatiku sangat ingin memakai niqab!

dah berapa kali Kau datangkan hidayah ini kepadaku. dah berpuluh-puluh kali. tapi aku tidak kuat. aku masih tidak menyambut hidayahMu. masih dengan pamakaian begini. masih berhias indah. masih bergelak ketawa dengan keindahan dunia. betapa aku alpa indahnya syurgaMu. Allah..

izinkan aku ya Allah, untuk menyarung niqab itu. untuk menutupi rupa paras yang Kau kurniakan ini. ya. sudah banyak kali aku keluhkan kepada rakanku tentang banyaknya mata lelaki yang memandang kepada kecantikan.  sudah berapa kali aku khabarkan kepada dia tentang ketidakselesaanku terhadap perkara itu. tapi aku tetap begini.

ya Allah, dampingkan aku dengan sahabat-sahabat yang selalu ingin mendampingkan diri denganMu..

No comments:

Post a Comment