Thursday, January 10, 2013

kisah sahabat vs makhluk ghaib

assalamualaikum wbt :)

hai. hmm kali ni nak cerita pasal seorang hamba Allah yang sering diganggu dengan makhluk ghaib. hamba Allah ni sangat rapat dengan saya.

salah seorang sahabat saya.. dulu dia sering rasa tak selesa dan rasa ada sesuatu yang tak kena dengan dirinya. dia diamkan saja dan tak pernah cerita pada sesiapa termasuk keluarganya. kalau cerita pun sekadar cakap biasa-biasa je dan tak bincangkan dengan serius. sehinggalah pada suatu hari sahabat saya ni terdetik untuk menceritakan kisah dia pada 2 orang rakan sekelasnya. kebetulan salah seorang rakan dia tahu sedikit sebanyak tentang perkara ni. kemudian kawan dia ajak pergi jumpa pensayarah tempat dia study. pensayarah tu ada ilmu tentang ni dan pernah ubatkan kawan kepada kawan dia tadi.

badan dia selalu jadi ada lebam-lebam.. dan lebam-lebam tu pula biasanya ada kat bahagian kaki. kalau ada lebam kat peha dan betis memang jadi benda biasa bagi dia. yang peliknya lebam tu ada walaupun tak terlanggar apa-apa dan biasanya tak sakit. sahabat saya ni jugak selalu rasa meremang bulu roma di seluruh badan. kawan-kawan dia yang lain pula cakap pernah dengar suara dia kat bilik padahal masa tu dia tak ada kat bilik! 1 lagi, sahabat saya ni jadi penakut sangat-sangat walaupun dulu dia berani. hm banyak lagi perkara yang berkaitan macam ni jadi pada dia..

pensyarah tadi cakap memang ada something wrong bila tengok pada raut wajah sahabat saya tu. then dia bagi air untuk hilangkan rasa takut dan beberapa ayat al-Quran untuk dia amalkan.

pada awal dia amalkan, katanya menjadi. rasa ok sikit.. tapi lama-lama dia rasa dah selesa, dia dah tak buat apa yang pensyarah tu suruh.. -__-

tadi dia cerita.. mak dia ada pergi jumpa orang ni. dan dia cakap sahabat saya ada 4 ekor hantu pari. erkk?! rupa-rupanya betullah memang ada benda pada dia. saya tak tahu sangat pasal benda-benda macam ni.. so tadi saya search sikit pasal hantu pari ni. Alhamdulillah sekarang dia dah okey dan tak ada lebam-lebam macam dulu dah :)

No comments:

Post a Comment