Wednesday, January 16, 2013

seeking for rumah sewa :3

assalamualaikum

haiii. petang semalam saya dengan kawan-kawan pergi tengok homestay kat wakaf zin, bachok. untuk sewa time praktikum nanti. okey, this semester i will have my 1st practicum at SK Beris Kubor Besar, Bachok, Kelantan. selama 1 bulan. dari 31 Mac sampai 28 April. so kena cari rumah sewa sebab sekolah tu jauh dari IPG. dan jauh juga dari rumah. ambil masa dalam 1 jam kot kalau nak pergi sana.

tapi saya ada problem sikit nak tinggal kat rumah sewa dengan kawan-kawan. for me, sewa rumah tu mahal sangat.. rm 1000 per month. rumah teres 3 bilik, 2 bilik air. tapi kawan-kawan cakap murah sangat-sangat. perghh. tu nasib baik 1 rumah duduk 12 orang kalau termasuk saya. sebab 4 orang 1 sekolah. campur semua sekali dari 3 buah sekolah jadilah 12 orang. kalau duduk 4 orang je? hmm. ntah laa.. maybe saya terpaksa berulang-alik dari rumah ke sekolah tiap-tiap hari. fuhh mesti penat sangat..

weekend ni nak try pergi situ sekali lagi dengan kawan. tapi dari rumah. sebab nak tau jarak dia dari rumah ke sekolah tu.. sebab sekolah tu dah dekat sangat dengan kb. memang jauh sangat dari rumah. hmm harap-harap dipermudahkan segala urusan :)
housemates, rommates, colleagues and blablabla

No comments:

Post a Comment